Ulica:

Miejscowość:

Kod pocztowy:

lubię to!
  Kontakt
   Wydawca
   Redakcja
  
  „...wszędzie tam, gdzie przerabia się drewno...”
O WYDAWCY  |  Specjalizacja
Po co komu promocja?
wielkość 
Polityka promocji stanowi jedno z głównych, obok produktu, dystrybucji i ceny, narzędzi wpływania na rynek. Warunkiem osiągnięcia przez firmę sukcesu jest nie tylko zaproponowanie produktu spełniającego oczekiwania klienta, po odpowiedniej cenie i w odpowiednim czasie i miejscu, ale i poinformowanie o tym klientów i zachęcenie ich do kupna.
Promocja obejmuje zespół środków i działań, za pomocą których przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje charakteryzujące produkt i/lub firmę, kształtuje potrzeby nabywców, ukierunkowuje popyt i zmniejsza jego elastyczność cenową. Komunikacja rynkowa może spełniać wiele funkcji:
  • kształtuje świadomość istnienia marki czy produktu, 
  • dostarcza nabywcom informacji o parametrach oferowanego dobra, 
  • przekonuje o przewadze oferowanego dobra nad produktami konkurencyjnymi,
  • buduje preferencję marki, 
  • tworzy pozytywny wizerunek firmy, 
  • kreuje potrzeby nabywcy, 
  • nakłania do dokonania zakupu itd. 

Promocja pozwala więc przedsiębiorstwu na realizowanie jego celów rynkowych. 

Jednym z ważnych elementów promocji jest reklama w prasie branżowej.



Produkty przemysłowe są skomplikowane, więc należy wybierać media, które pozwolą na szczegółowe zaprezentowanie ich cech. Taką możliwość daje reklama prasowa. Reklamy w prasie posiadają też wartość katalogową - czytelnicy często zbierają te czasopisma i długo mogą odwoływać się do reklamy jako źródła informacji.

Na rynku dóbr przemysłowych szczególną rolę odgrywają czasopisma fachowe, docierające do specjalistów z konkretnej branży. W czasopismach branżowych firmy zamieszczają często reklamy mające za zadanie promocję wizerunku. Ponieważ w czasopismach tych ukazują się opiniotwórcze dla danego środowiska materiały, mamy tu dodatkowo do czynienia z pozytywnym efektem źródła, czyli przeniesieniem zaufania do medium na reklamującą się firmę. Innym rodzajem reklamy jest reklama produktowa, czyli prezentacja oferty. Bardzo popularne są też artykuły, w których można w wyczerpujący sposób przedstawić cechy i funkcje opisywanych produktów.

Reklamy prasowe dóbr przemysłowych są mniej efektowne pod względem graficznym niż reklamy dóbr konsumpcyjnych, ponieważ nacisk kładzie się tu na treść a nie formę. Najczęściej zawierają też więcej tekstu, ponieważ ważna jest konkretna informacja na temat reklamowanego produktu i racjonalne argumenty przekonujące do jego zakupu. W reklamie przemysłowej niezwykle istotne jest koncentrowanie się na korzyściach dla użytkownika. Ważne jest też zapewnienie potencjalnych klientów o spełnianiu przez oferowane produkty norm jakościowych, przestrzeganiu przez firmę zasad ochrony środowiska i podanie referencji (wskazanie renomowanych firm, które już są klientami). Można również podkreślić korzystny stosunek jakości do ceny.

Na łamach prasy branżowej firmy mogą też informować o prowadzonych badaniach, nowościach, organizowanych seminariach. Prasa specjalistyczna jest też często miejscem wymiany poglądów między firmami z branży i klientami.
Głównym celem wszystkich działań promocyjnych jest oczywiście zwiększenie skuteczności i precyzji w dotarciu do jak najszerszej grupy odbiorców z odpowiednim przekazem. Korzyści z tego mają również adresaci przekazów promocyjnych. Każdy przedsiębiorca, który chce się rozwijać, potrzebuje odpowiedniej fachowej wiedzy, która pozwoli podejmować trafne decyzje.

Wiedzę, umiejętności i niezbędne doświadczenie do tego, aby w profesjonalny sposób zapewnić odpowiednią komunikacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami rynku dóbr przemysłowych w konkretnej branży posiada Wydawnictwo Inwestor. Za pomocą narzędzi, które posiada, reklamodawcy są w stanie trafiać jeszcze bardziej precyzyjnie i skutecznie ze swoją ofertą do tysięcy klientów, a przedsiębiorcy otrzymać potrzebne informacje. 

Po co komu promocja?

Polityka promocji stanowi jedno z głównych, obok produktu, dystrybucji i ceny, narzędzi wpływania na rynek. Warunkiem osiągnięcia przez firmę sukcesu jest nie tylko zaproponowanie produktu spełniającego oczekiwania klienta, po odpowiedniej cenie i w odpowiednim czasie i miejscu, ale i poinformowanie o tym klientów i zachęcenie ich do kupna.
Promocja obejmuje zespół środków i działań, za pomocą których przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje charakteryzujące produkt i/lub firmę, kształtuje potrzeby nabywców, ukierunkowuje popyt i zmniejsza jego elastyczność cenową. Komunikacja rynkowa może spełniać wiele funkcji:
  • kształtuje świadomość istnienia marki czy produktu, 
  • dostarcza nabywcom informacji o parametrach oferowanego dobra, 
  • przekonuje o przewadze oferowanego dobra nad produktami konkurencyjnymi,
  • buduje preferencję marki, 
  • tworzy pozytywny wizerunek firmy, 
  • kreuje potrzeby nabywcy, 
  • nakłania do dokonania zakupu itd. 

Promocja pozwala więc przedsiębiorstwu na realizowanie jego celów rynkowych. 

Jednym z ważnych elementów promocji jest reklama w prasie branżowej.



Produkty przemysłowe są skomplikowane, więc należy wybierać media, które pozwolą na szczegółowe zaprezentowanie ich cech. Taką możliwość daje reklama prasowa. Reklamy w prasie posiadają też wartość katalogową - czytelnicy często zbierają te czasopisma i długo mogą odwoływać się do reklamy jako źródła informacji.

Na rynku dóbr przemysłowych szczególną rolę odgrywają czasopisma fachowe, docierające do specjalistów z konkretnej branży. W czasopismach branżowych firmy zamieszczają często reklamy mające za zadanie promocję wizerunku. Ponieważ w czasopismach tych ukazują się opiniotwórcze dla danego środowiska materiały, mamy tu dodatkowo do czynienia z pozytywnym efektem źródła, czyli przeniesieniem zaufania do medium na reklamującą się firmę. Innym rodzajem reklamy jest reklama produktowa, czyli prezentacja oferty. Bardzo popularne są też artykuły, w których można w wyczerpujący sposób przedstawić cechy i funkcje opisywanych produktów.

Reklamy prasowe dóbr przemysłowych są mniej efektowne pod względem graficznym niż reklamy dóbr konsumpcyjnych, ponieważ nacisk kładzie się tu na treść a nie formę. Najczęściej zawierają też więcej tekstu, ponieważ ważna jest konkretna informacja na temat reklamowanego produktu i racjonalne argumenty przekonujące do jego zakupu. W reklamie przemysłowej niezwykle istotne jest koncentrowanie się na korzyściach dla użytkownika. Ważne jest też zapewnienie potencjalnych klientów o spełnianiu przez oferowane produkty norm jakościowych, przestrzeganiu przez firmę zasad ochrony środowiska i podanie referencji (wskazanie renomowanych firm, które już są klientami). Można również podkreślić korzystny stosunek jakości do ceny.

Na łamach prasy branżowej firmy mogą też informować o prowadzonych badaniach, nowościach, organizowanych seminariach. Prasa specjalistyczna jest też często miejscem wymiany poglądów między firmami z branży i klientami.
Głównym celem wszystkich działań promocyjnych jest oczywiście zwiększenie skuteczności i precyzji w dotarciu do jak najszerszej grupy odbiorców z odpowiednim przekazem. Korzyści z tego mają również adresaci przekazów promocyjnych. Każdy przedsiębiorca, który chce się rozwijać, potrzebuje odpowiedniej fachowej wiedzy, która pozwoli podejmować trafne decyzje.

Wiedzę, umiejętności i niezbędne doświadczenie do tego, aby w profesjonalny sposób zapewnić odpowiednią komunikacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami rynku dóbr przemysłowych w konkretnej branży posiada Wydawnictwo Inwestor. Za pomocą narzędzi, które posiada, reklamodawcy są w stanie trafiać jeszcze bardziej precyzyjnie i skutecznie ze swoją ofertą do tysięcy klientów, a przedsiębiorcy otrzymać potrzebne informacje.