Ulica:

Miejscowość:

Kod pocztowy:

lubię to!
  Kontakt
   Wydawca
   Redakcja
  
  „...wszędzie tam, gdzie przerabia się drewno...”
Technika i technologia
Pilotażowe zestawy z innowacjami
wielkość 
Nie jest łatwo zaprojektować i skonturować przyczepę pojazdu, którym będzie można dowozić do producenta płyt drewnopochodnych zrzyny i trociny kupowane w tartakach, a w drodze po kolejną partie poprodukcyjnego materiału drzewnego dowieźć do rejonowej hurtowni ładunek tychże płyt. Problem w tym, że każdy z tych ładunków wymaga innego sposobu załadunku.
W trakcie realizacji jest pięć zestawów do transportu zrzyn i innych ładunków. Fot. Janusz Bekas
MHS Serwis Mikulski w Wilkowie k. Świebodzina realizuje właśnie pilotażowy zestaw przygotowywany na zamówienie firmy Silva z Mielca. Jest w trakcie realizacji kontraktu obejmującego dostawę pięciu zestawów do transportu zrzyn i innych ładunków oraz 10 zestawów z kłonicami do transportu drewna stosowego. To dla niej rekordowe zamówienie w prawie 20-letniej historii firmy. I chyba najtrudniejsze, gdyż przyszło jej rozwiązać wiele nowych zagadnień techniczno-eksploatacyjnych, określonych przez nabywcę. Dlatego producent musi zastosować nowe rozwiązania, zapewniające bezpieczne przewożenie.

Natomiast w 10 zestawach do przewozu drewna kłodowanego zamówionego przez Silvę będą montowane kłonice firmy MHS, które charakteryzują się tym, że są lekkie i wytrzymałe. Kompletny zestaw waży tylko 120 kg. Mają być 4 kłonice na samochodzie, a na przyczepie będzie ich 6.
Silva nie jest nowym klientem MHS Serwis Mikulski, gdyż pierwsze zestawy wykonywano dla niej sześć lat temu, a w międzyczasie realizowano też następne zestawy. I pewnie to zdecydowało, że mielecka spółka, uchodząca za klienta bardzo wymagającego, właśnie w Wilkowie ulokowała kolejne zamówienie.
- Myślę, że klient ma do nas zaufanie – sądzi Rajmund Mikulski, właściciel firmy. – Ceni sobie zapewne niezawodność, funkcjonalność i techniczne bezpieczeństwo przewozu towaru zestawami, obsługiwanymi przez różnych kierowców. 
 
Realizacja kontraktu zajmie firmie z Wilkowa około trzech miesięcy. Właściciel nie wyobraża sobie jednak, żeby nawet takie atrakcyjne zamówienie miało negatywnie wpłynąć na bieżąca obsługę indywidualnych przewoźników drewna. Wielu z nich od lat korzysta z usług firmy, która specjalizuje się wyłącznie w zabudowach naczep i wykonawstwie przyczep do przewozu drewna, bo uważa, że taka specjalizacja jest korzystna dla klientów. Dlatego w głównej hali jest jednocześnie wykonywanych kilka zabudów dla firmy Silva, jak i dla klientów indywidualnych. Zwraca uwagę nowa konstrukcja przyczepy, będąca wynikiem wielu lat doświadczeń nabytych przy naprawach używanych przyczep.

Reporterowi GPD, który odwiedził firmę w Wilkowie, właściciel nie omieszkał pochwalić się nowymi urządzeniami do realizacji coraz ambitniejszych zleceń. Została niedawno zakupiona nowa, sterowana cyfrowa krawędziarka, o parametrach zamówionych przez firmę MHS. Posiada nacisk 180 ton/mb, co pozwala giąć grubą stal drobnoziarnistą. Następną zrealizowaną inwestycją jest hala z automatyczną linią do śrutowania stali. Ma 15 metrów długości, 5 m szerokości i jest wysoka na 5 m, no i działa w cyklu ciągłym. Natomiast stalowe elementy są wycinane plazmową przecinarką CNC.
Janusz Bekas
janusz.bekas@gpd24.pl
tel. 519 516 113

Pilotażowe zestawy z innowacjami

Nie jest łatwo zaprojektować i skonturować przyczepę pojazdu, którym będzie można dowozić do producenta płyt drewnopochodnych zrzyny i trociny kupowane w tartakach, a w drodze po kolejną partie poprodukcyjnego materiału drzewnego dowieźć do rejonowej hurtowni ładunek tychże płyt. Problem w tym, że każdy z tych ładunków wymaga innego sposobu załadunku.
MHS Serwis Mikulski w Wilkowie k. Świebodzina realizuje właśnie pilotażowy zestaw przygotowywany na zamówienie firmy Silva z Mielca. Jest w trakcie realizacji kontraktu obejmującego dostawę pięciu zestawów do transportu zrzyn i innych ładunków oraz 10 zestawów z kłonicami do transportu drewna stosowego. To dla niej rekordowe zamówienie w prawie 20-letniej historii firmy. I chyba najtrudniejsze, gdyż przyszło jej rozwiązać wiele nowych zagadnień techniczno-eksploatacyjnych, określonych przez nabywcę. Dlatego producent musi zastosować nowe rozwiązania, zapewniające bezpieczne przewożenie.

Natomiast w 10 zestawach do przewozu drewna kłodowanego zamówionego przez Silvę będą montowane kłonice firmy MHS, które charakteryzują się tym, że są lekkie i wytrzymałe. Kompletny zestaw waży tylko 120 kg. Mają być 4 kłonice na samochodzie, a na przyczepie będzie ich 6.
Silva nie jest nowym klientem MHS Serwis Mikulski, gdyż pierwsze zestawy wykonywano dla niej sześć lat temu, a w międzyczasie realizowano też następne zestawy. I pewnie to zdecydowało, że mielecka spółka, uchodząca za klienta bardzo wymagającego, właśnie w Wilkowie ulokowała kolejne zamówienie.
- Myślę, że klient ma do nas zaufanie – sądzi Rajmund Mikulski, właściciel firmy. – Ceni sobie zapewne niezawodność, funkcjonalność i techniczne bezpieczeństwo przewozu towaru zestawami, obsługiwanymi przez różnych kierowców. 
 
Realizacja kontraktu zajmie firmie z Wilkowa około trzech miesięcy. Właściciel nie wyobraża sobie jednak, żeby nawet takie atrakcyjne zamówienie miało negatywnie wpłynąć na bieżąca obsługę indywidualnych przewoźników drewna. Wielu z nich od lat korzysta z usług firmy, która specjalizuje się wyłącznie w zabudowach naczep i wykonawstwie przyczep do przewozu drewna, bo uważa, że taka specjalizacja jest korzystna dla klientów. Dlatego w głównej hali jest jednocześnie wykonywanych kilka zabudów dla firmy Silva, jak i dla klientów indywidualnych. Zwraca uwagę nowa konstrukcja przyczepy, będąca wynikiem wielu lat doświadczeń nabytych przy naprawach używanych przyczep.

Reporterowi GPD, który odwiedził firmę w Wilkowie, właściciel nie omieszkał pochwalić się nowymi urządzeniami do realizacji coraz ambitniejszych zleceń. Została niedawno zakupiona nowa, sterowana cyfrowa krawędziarka, o parametrach zamówionych przez firmę MHS. Posiada nacisk 180 ton/mb, co pozwala giąć grubą stal drobnoziarnistą. Następną zrealizowaną inwestycją jest hala z automatyczną linią do śrutowania stali. Ma 15 metrów długości, 5 m szerokości i jest wysoka na 5 m, no i działa w cyklu ciągłym. Natomiast stalowe elementy są wycinane plazmową przecinarką CNC.