Serwis Leitz to szeroki wachlarz różnorodnych rozwiązań, w tym cyfrowych, aby jak najlepiej wspierać swoich klientów w realizacji ich kluczowych kompetencji.
Jako wiodący na świecie producent narzędzi do obróbki drewna marka Leitz jest synonimem jakości i zrównoważonego rozwoju. Wszystkie realizowane przez firmę projekty mają na uwadze korzyści ekonomiczne i środowiskowe klienta. Różnica w porównaniu z konkurencją polega na tym, że wszystko to nie kończy się wraz z zakupem narzędzia. To właśnie wtedy rozpoczyna się wszechstronna i kompleksowa praca serwisu Leitz.
Optymalizacja procesów na miejscu u klienta
Regeneracja, konserwacja czy logistyka narzędzi to codzienne zadania mające na celu zminimalizowanie obciążenia klientów w codziennym funkcjonowaniu ich firm. Jako globalny lider w dziedzinie precyzyjnych narzędzi i systemów narzędziowych Leitz oferuje szeroki wachlarz usług, w tym cyfrowe, aby jak najlepiej wspierać swoich klientów w realizacji ich kluczowych kompetencji. Serwis Leitz to ogromny pakiet usług, który nie ma sobie równych pod względem zakresu i jakości. Podstawą dla rozwiązań narzędziowych, strategii, jak i usług Leitz jest zawsze kompetentne doradztwo. W ten sposób specjaliści Leitz na miejscu analizują ogólną sytuację i opracowują sensowne i efektywne rozwiązania dla klienta. Światowy lider opiera się na bogactwie doświadczenia i praktycznej wiedzy, która jest wyjątkowa w tym zakresie. We współpracy z klientem specjaliści Leitz opracowują na przykład optymalnie zaprojektowane plany obłożenia i eksploatacji maszyn, optymalizują procesy produkcyjne, a także pomagają w skomplikowanym uruchomieniu nowych maszyn i systemów narzędziowych. W razie potrzeby pracownicy klientów są szkoleni w sposób kompleksowy i praktyczny.
Narzędzia zawsze jak nowe
Ostrzenie narzędzi to podstawa działalności serwisu Leitz. Kiedy ostrza narzędzia zostaną stępione, użytkownicy zadają sobie pytanie: nowy zakup czy ostrzenie? Cóż, odpowiedź na to pytanie powinna być tylko jedna – ponieważ dzięki usłudze ostrzenia Leitz klienci oszczędzają pieniądze w porównaniu do zakupu nowego produktu. Przestrzegając najwyższych standardów jakości, światowy lider jest w stanie naostrzyć narzędzia wszystkich rodzajów i różnych producentów oraz dostarczać je do klienta w jakości producenta w ponad 150 krajach na całym świecie. Ta usługa jest wykonywana wyłącznie przez wykwalifikowanych pracowników firmy Leitz. Kierując się mottem: „Tyle, ile potrzeba, jednak możliwie jak najmniej”, firma Leitz zawsze ostrzy w sposób oszczędzający zasoby i optymalizujący zużycie, a tym samym wyjątkowo zrównoważony. Ponadto wszystkie procesy w serwisie Leitz są dokumentowane w przejrzysty, kompletny i precyzyjny sposób.
Specjaliści Leitz są stale szkoleni w centrum serwisowym i szkoleniowym, a wykonywane prace regularnie kontrolowane. W ponad 100 punktach serwisowych na całym świecie dostępne są najnowocześniejsze maszyny i technologie do szybkiego i ekonomicznego ostrzenia narzędzi z węglików spiekanych, stali HS i diamentów. Wystarczy skontaktować się z odpowiednim działem, a pracownik serwisu Leitz odbierze narzędzie do ostrzenia.
Logistyka narzędzi na różnych etapach
Jeśli narzędzie jest w serwisie, należy je oczywiście zastąpić w tym czasie, aby maszyna mogła dalej pracować. Tutaj konieczne jest dokładne planowanie, które wymaga nie tylko czasu i pieniędzy, ale także siły roboczej. Aby uniknąć przykrych niespodzianek i zminimalizować nakład pracy klientów, Leitz oferuje elastyczne modele zarządzania narzędziami, które mogą być zróżnicowane w zależności od potrzeb klienta.
Podstawą koncepcji „Logistics” jest elektroniczna baza danych o narzędziach. Oznacza to, że zarówno aktualne, jak i zużyte ilości wstępnie zdefiniowanych narzędzi można szybko i łatwo wyświetlić za pomocą jednego kliknięcia. Zarówno klient, jak i pracownicy serwisu Leitz mają dostęp do wspólnej bazy danych przez Internet. W razie potrzeby można nawet zażądać szczegółowych analiz czy kosztów, aby zoptymalizować wewnętrzne procesy i pracować wydajniej. W celu zapewnienia ciągłej produktywności, definiowane są minimalne zapasy narzędzi i na życzenie automatycznie uzupełniane. Rozliczenie odbywa się na podstawie przyjęć lub wydań magazynowych w określonych przedziałach czasowych.
Dzięki modelowi „Life” nie trzeba już kupować narzędzi, a klient otrzymuje informacje o żywotności narzędzi od Leitz. Prowadzi to do znacznego wzrostu elastyczności klienta. Rozliczenie odbywa się proporcjonalnie do poniesionych kosztów narzędzi i usług. Dzięki temu wielkość produkcji klienta jest bezpośrednio powiązana z kosztami narzędzi i może być idealnie zoptymalizowana pod kątem zużycia. Dla każdego narzędzia tworzona jest historia, aby zapewnić płynne użytkowanie, ponowne zaopatrzenie lub regenerację i zapas narzędzi w magazynie. Dzięki temu modelowi klient może uwolnić kapitał, który faktycznie jest przeznaczony na zakup narzędzi i zainwestować w inne obszary działalności. Natomiast koncepcja „CompleteCare” to kompleksowy pakiet gwarantujący spokojną pracę. Leitz przejmuje pełną dostawę narzędzi dla klienta, dzięki czemu może precyzyjnie obliczać i dostosowywać koszty w celu osiągnięcia maksymalnej efektywności. Rozliczenia, planowanie, magazynowanie, dostawa i wiele więcej można dostosować do potrzeb użytkowników. Oczywiście Leitz wykorzystuje przy tym najnowsze technologie narzędziowe, co z kolei daje klientom wyraźną przewagę produkcyjną „CompleteCare” nad konkurencją. Fakturowanie tego modelu usług opiera się na uzgodnionych wcześniej wskaźnikach produkcji, dzięki czemu rozliczenie jest w stu procentach przewidywalne i całkowicie przejrzyste. „Comp-
leteCare” pozwala klientom skupić się na swojej podstawowej działalności.
Zawsze krok do przodu Dzięki innowacyjnym pomysłom na usługi i koncepcjom usług firma Leitz po raz kolejny udowadnia, że troska o klienta jest jednym z filarów filozofii firmy. Zaangażowanie i troska o sukces klientów Leitz nie kończy się na dostarczeniu narzędzi. Działalność usługowa Leitz jest podstawą do budowania długoterminowych relacji partnerskich. Koncepcje usług serwisowych podkreślają rolę Leitz jako technologicznego pioniera i stanowią punkt odniesienia dla rozwoju produktów zorientowanych na użytkownika. Dzięki jakości, niezawodności i wiedzy, a także zwiększeniu wydajności, produktywności, elastyczności i zrównoważonego rozwoju, Leitz oferuje swoim klientom „rozwiązania w nowym wymiarze”.
~Tomasz Bogacki