Dzięki narzędziom AR klient może już na etapie wyboru poszczególnego dekoru podłogi przekonać się, jak będzie on wyglądał w wybranym przez niego pomieszczeniu.
Daje to również możliwość przygotowania spersonalizowanej oferty i dokładnej wyceny „od ręki”, co dodatkowo zaoszczędza czas.
Dorównując kroku najnowszym technologicznym trendom producent podłóg drewnianych Jawor-Parkiet wprowadził do swojej oferty nowe narzędzie aranżacyjne. Aplikacja działająca na zasadzie rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality) pozwala w prosty, szybki i komfortowy sposób wybrać idealną podłogę do każdego wnętrza.
Rozwiązanie pozwala na wkomponowanie wybranej podłogi drewnianej w konkretne pomieszczenie, co sprawia, że decyzja o zakupie podłogi przez klienta jest przemyślana i jak najbardziej trafna.
Działanie nowej aplikacji w praktyce jest bardzo proste. Samo urządzenie to tablet z dedykowanym czujnikiem laserowym, który dokonuje precyzyjnych pomiarów oraz aplikacja z teksturami podłóg Jawor-Parkiet.
Sprzedawca spotyka się z klientem w jego domu, w pomieszczeniu, w którym klient planuje montaż nowej podłogi. Za pomocą aplikacji AR dokonuje laserowych pomiarów i nakłada wybraną przez klienta teksturę na podłodze wygenerowanego na ekranie tableta pomieszczenia. Zainteresowany od razu widzi efekt, jaki daje wybrana przez niego podłoga. Dzięki realistycznej wizualizacji w czasie rzeczywistym możliwe jest podjęcie właściwej decyzji przez klienta. Sprzedawca na miejscu przygotowuje spersonalizowaną ofertę – wylicza powierzchnię całkowitą podłogi, jak i ilość potrzebnych materiałów – kleju i listew oraz wycenia usługę montażu.
– Aplikacja z rozszerzoną rzeczywistością to ukłon w stronę zarówno naszych klientów, jak i współpracujących z nami architektów – mówi Sebastian Sklepik, specjalista ds. kluczowych klientów oraz architektów Jawor-Parkiet. – Zależy nam przede wszystkim na tym, by dobór odpowiedniej podłogi był prosty i przyjemny, tak dla klienta, jak i projektanta. Dzięki AR klient może już na etapie wyboru poszczególnego dekoru przekonać się, jak będzie on wyglądał w wybranym przez niego pomieszczeniu. Daje to również możliwość przygotowania spersonalizowanej oferty i dokładnej wyceny „od ręki”, co dodatkowo zaoszczędza czas.
– Moim narzędziem komunikacji z klientami były dotychczas foto realistyczne wizualizacje, które umożliwiały przedstawienie konkretnej podłogi we wnętrzu w kilku wersjach kolorystycznych – mówi Oliwia Riewe, projektantka wnętrz z Poznania, współpracująca z Jawor-Parkiet. – Jednak zobaczenie jej w konkretnej skali i jakby na żywo, tuż przed sobą, jest zupełnie inną, nową jakością w projektowaniu i przekazywaniu klientowi swoich idei. To narzędzie, które jest pomocne nie tylko naszym klientom, ale również nam – projektantom, w całym procesie projektowym.
Oferta aplikacji AR jest już dostępna w salonach sygnowanych marką Jawor-Parkiet i u wybranych dystrybutorów. Sukcesywnie będzie wprowadzana do pozostałych, na terenie całej Polski.
~kor