Wózki odzwierciedlające tendencje światowej logistyki magazynowej

Wózki odzwierciedlające tendencje światowej logistyki magazynowej

Gama suwnic mobilnych i wozów bramowych Combilift Straddle Carrier zapewnia bezpieczne i wydajne rozwiązania nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach związanych z przeładunkiem.

Spotykamy się na targach Wood Tech Expo w Nadarzynie, dedykowanych branży drzewnej, a tu od razu zaskoczenie…

Grzegorz Chruszcz: Tak, wiem, branża drzewna, a tu wózek elektryczny, i to z baterią litowo-jonową. Jesteśmy znani z szerokiej gamy wózków spalinowych, dystrybuując w Polsce marki Caterpillar, Combilift i AUSA, ale zdecydowaliś-
my się w Nadarzynie zaprezentować szerszej publiczności elektryczny wózek marki EP o konstrukcji wózka spalinowego z baterią litowo-jonową, która jest rozwiązaniem bezobsługowym i w pełni ekologicznym. Taką baterię, w przeciwieństwie do baterii kwasowej, wymagającej pełnych cykli ładowania, można swobodnie doładowywać wielokrotnie w ciągu dnia, bez utraty jej jakości w pracy, wykorzystując na przykład przerwę na lunch lub między zmianami. Jest ona również ekologiczna, gdyż bezemisyjna, i nie wymaga dodatkowych inwestycji, w postaci specjalnej ładowni baterii.

Czy poleciłby Pan ten model wózka do tartaku?

G.Ch.: Wózek jest na tyle uniwersalny, że dzięki swojej konstrukcji poradzi sobie doskonale na obszarze magazynu i podczas załadunku, jednak do prac przy produkcji lub bezpośrednio przy obróbce drewna zdecydowanie polecam wózki spalinowe. Europejscy producenci, jak reprezentowany od 2004 r. przez firmę Setmil Combilift, podążając za normami UE oraz w myśl hasła „Sustainability”, czyli zrównoważonego rozwoju, inwestują równolegle w modele z silnikami Diesla i LPG, jak i w portfolio wózków elektrycznych. Bez szkody dla środowiska naturalnego, silniki spalinowe w wózkach Combilift są niskoemisyjne i bardzo wydajne, co pozwala na ciągłą, intensywną pracę w każdym zakładzie przeróbki drewna. Sztandarowy model wózka Combilift serii C – C5000XL, o powiększonych kołach i prześwicie, posiada szeroką platformę, gdzie bezpiecznie można położyć ładunek i podczas jazdy bokiem zyskać wąski korytarz roboczy, transportując nawet bardzo długie elementy. Dokładając do tego napęd na wszystkie koła i zwiększony prześwit, otrzymujemy maszynę zdolną do pracy w każdych warunkach, ale nawet w tym modelu Combilift po wielu latach dołożył model o napędzie elektrycznym C5000XLE.

No właśnie, Combilift w minionych latach posiadał w ofercie tylko wózki spalinowe…

G.Ch.: Od tego zaczynali i w tym się specjalizowali, jednak w trakcie rozwoju i wraz ze zmieniającymi się potrzebami rynku, Combilift stopniowo wprowadzał wersje elektryczne swoich klasycznych modeli serii C lub CB – wózka bez platformy, jednak z zachowaną jazdą boczną, oraz rozwinął portfolio wózków magazynowych i specjalistycznych różnych zastosowań, które obecnie stanowią większą część produkcji, odzwierciedlając tym samym tendencje światowej logistyki magazynowej. Dobrym przykładem jest tutaj wózek ręcznego prowadzenia Combilift WR4, który warto mieć w magazynach wysokiego składowania drewna czy wyrobów gotowych. Dzięki zastosowaniu pantografu i jazdy w czterech kierunkach może przemieszczać się w korytarzu roboczym 2,1 m, gwarantując równocześnie bezpieczeństwo pracy operatorowi, który stoi z boku maszyny, operując sterownicą po lewej lub prawej stronie, eliminując tym samym ryzyko przygniecenia lub przyblokowania wózkiem.

Jak obecnie kształtuje się sytuacja na rynku wózków?

G.Ch.: Dostrzegamy, że się zmienia. Obserwujemy wiodącą rolę marki Combilift, choćby w branży drzewnej czy w hurtowniach stali, gdyż docenia się już funkcjonalność i wielofunkcyjność tych wózków, dających sobie radę z każdym elementem dłużycowym. Stwarzają one możliwość zmiany kierunku jazdy i bezproblemowego przewozu wzdłuż wąskich regałów w korytarzach roboczych czy przez bramę wyjazdową. Combilift jest bardzo innowacyjny. Każdego roku praktycznie wprowadza nowy produkt i przez to ma gamę produktów tworzonych dla zaspokojenia konkretnych potrzeb. Trochę też w tym naszej zasługi, jako przedstawicieli marki, gdyż na bieżąco przekazujemy producentowi oczekiwania klientów, a jego konstruktorzy dostosowują wózki do oczekiwań. Mówimy, że są szyte „na miarę”. Jeden ze współwłaścicieli firmy jest konstruktorem, więc rozumie potrzeby klientów i jeśli tylko jest to możliwe technicznie, dokonywane są zmiany w konstrukcji lub powstaje całkiem nowy projekt.

To porozmawiajmy o nowych projektach, jak platforma załadunkowa kontenerów lub może już nie najnowsza konstrukcja, ale szalenie interesująca w kontekście branży drzewnej – suwnica mobilna.

G.Ch.: Combi-CSS opracowano, aby znacznie przyspieszyć załadunek kontenerów, zwiększając przy tym bezpieczeństwo dla operatorów i minimalizując szkody dla produktu. Ładunki o masie nieprzekraczającej 30 000 kg kompletuje się na platformie poza kontenerem, następnie płyta wprowadzana jest do kontenera przez mechanizm znajdujący się pod nią, zapewniając bezpieczny załadunek bez żadnego ryzyka uszkodzenia produktu. Po pełnym załadunku towarów do kontenera, hydrauliczna bariera, zamocowana na końcu platformy, blokuje (zatrzymuje) ładunek w kontenerze, a płyta wysuwa się spod niego. Od początku przyświecał taki cel, że cały cykl załadunku może przeprowadzić jeden operator i tak naprawdę kontener 40-stopowy można załadować do pełna w zaledwie 6 min. Zapraszam do obejrzenia materiałów na www.combilift.pl i na stronie Combilift.com – to naprawdę robi wrażenie.

A suwnica mobilna?

G.Ch.: Zważywszy na rozwój branży drewnianych domów modułowych, jest to rozwiązanie wręcz rewolucyjne. Każdy z producentów konstrukcji drewnianych zmaga się co dzień z problemem transportu ponadgabarytowych i nieporęcznych elementów, a gama suwnic mobilnych i wozów bramowych Combilift Straddle Carrier zapewnia bezpieczne i wydajne rozwiązania nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach związanych z przeładunkiem. Ściany, więźby dachowe, dachy czy elementy konstrukcyjne domów mogą być bezpiecznie transportowane przez Straddle Carrier, który łączy w sobie moc i niezawodność z małym naciskiem na podłoże, zapewniając oszczędność paliwa i zdolność do pracy w trudnym terenie, bez konieczności kosztownego wzmocnienia podłoża – wszędzie, gdzie wjedzie ciężarówka, wjedzie i Combilift SC.

Intensywna eksploatacja wózków wymaga przeglądów…

G.Ch.: A klienci wymagają profesjonalnej obsługi. Świadczymy serwis gwarancyjny i pogwarancyjny obsługiwanych marek, także tych wózków, których nie sprzedaliśmy. Nie tylko w warsztatach w Zabrzu – mamy również oddziały w Piasecznie, we Włocławku, a w różnych regionach Polski mamy mobilnych serwisantów. Cykliczne szkolenia serwisowe producentów Caterpillar, Combilift, bezpośredni dostęp do części zamiennych oraz nasze wieloletnie doświadczenie w branży wózków widłowych pozwala nam sprostać codziennym wyzwaniom, które stawia rynek i coraz większa ilość nowych klientów.

Dziękuję za rozmowę.

Artykuł promocyjny