XII Kongres Stolarki Polskiej pod patronatem „GPD”

XII Kongres Stolarki Polskiej pod patronatem „GPD”

Dyskusje na najważniejsze tematy związane z funkcjonowaniem sektora w czasach dużej zmienności gospodarczej odbędą się podczas Kongresu Stolarki Polskiej. Gazeta Przemysłu Drzewnego objęła patronem medialnym to wydarzenie.

Po trzech latach znowu możliwe stało się zorganizowanie 26 maja kolejnej, już XII edycji Kongresu Stolarki Polskiej w warszawskim DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw. Zeszłoroczna edycja odbyła się on-line, a doroczne spotkanie w 2020 roku zostało odwołane.

Od wielu lat Kongres Stolarki Polskiej ma rangę najbardziej oczekiwanego wydarzenia w branży stolarki budowlanej. Zapewnia uczestnikom sporą porcję aktualnej wiedzy, wskazuje najnowsze trendy w stolarce budowlanej ale i w organizacji produkcji, wyposażeniu technicznym i sytuacji rynkowej. Do inspirujących dyskusji skłaniają wystąpienia czołowych ekspertów z różnych dziedzin oraz panele na określony temat.

Przedsięwzięcie Związku Polskie Okna i Drzwi wyróżnia przede wszystkim dopracowany program merytoryczny, który jest zawsze odpowiedzią na aktualne potrzeby i wyzwania w branży stolarki budowlanej. Dlatego ta wyjątkowa platforma inicjująca dyskusję na najważniejsze tematy związane z funkcjonowaniem firm produkujących m.in. okna, osłony okienne, drzwi, bramy garażowe czy systemy montażowe cieszy się dużym zainteresowaniem, bo udział w wydarzeniu jest doskonałą okazją do poznania aktualnych trendów rynkowych oraz wymiany poglądów i doświadczeń.

W tym roku przewidziane są trzy bloki tematyczne. W pierwszym zostanie zaprezentowana branża na tle sytuacji geopolitycznej w formie ponadbranżowej dyskusji panelowej. Podjęte zostaną zagadnienia sytuacji w Polsce i na świecie, szansy na realizację wybranych celów z „Agendy na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030” przyjętej przez ONZ, aktualna sytuacja branży w kontekście wzrostu cen stolarki na tle całego sektora budowlanego, dostępności surowców oraz ciągłości produkcji w obliczu kryzysu na rynku pracowniczym, ale także możliwości obecności produktów na rynkach zagranicznych w kontekście wydarzeń bieżącego roku.

Odrębny blok poświęcony zostanie klimatowi. Zostaną przedstawione działania na rzecz klimatu w ramach celu „Odpowiedzialna produkcja i konsumpcja”, omówiony wpływ sytuacji politycznej na rozwój sektora odnawialnych źródeł energii oraz poziom zaawansowania technologicznego rozwiązań stolarki otworowej w zakresie zrównoważonego budownictwa. Odzyskiwanie surowców w branży stolarki i jego wpływ na poprawę działania łańcuchów dostaw oraz postępy działań na rzecz tworzenia punktów odbioru zużytych materiałów budowlanych – to kolejna grupa tematów do omówienia.

Ponieważ tradycją poprzednich kongresów stała się tematyka marketingu i sprzedaży, nie zabraknie jej w tym roku w trzecim bloku „Sprzedaż i marketing przyszłości”. Najlepsi marketingowcy z branży postarają się zdefiniować przyszłe kanały sprzedaży i wskazać czy digital zastąpi sklepy stacjonarne, wskazać jak inflacja wpłynie na sprzedaż produktów, jak komunikować i budować markę w czasie kryzysu, jak wykreować dobrą komunikację w social mediach przyszłości oraz jakich cech i benefitów dla bram, okien, drzwi będą poszukiwać inwestorzy w przyszłości?

Program kongresu pozwala stwierdzić, że udział w wydarzeniu będzie doskonałą okazją do poznania aktualnych trendów i wyzwań rynkowych. Po części merytorycznej przewidziana jest uroczysta gala, podczas której, zgodnie z tradycją wręczone zostaną branżowe nagrody i wyróżnienia. A następnego dnia zaplanowano walne zgromadzenie sprawozdawczo-wyborcze członków Związku POiD. W części kongresowej mogą też uczestniczyć przedstawiciele firm nie będących jeszcze członkami ZPOiD, przesyłając stosowne zgłoszenie.  

~ uf