Branża apeluje o wstrzymanie procedur sprzedaży drewna na II półrocze

Branża apeluje o wstrzymanie procedur sprzedaży drewna na II półrocze

6 marca Dyrektor Generalny PGL LP wydał komunikat z harmonogramem procedur sprzedaży drewna na II półrocze 2023 roku, według którego I etap sprzedaży ofertowej ma się odbyć 20-24 marca. Organizacje branżowe apelują o przesunięcie tego terminu na początek maja.

Treść pisma do Dyrektora Generalnego PGL LP Józefa Kubicy:

W imieniu przedstawicieli organizacji branżowych: Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego (PIGPD), Stowarzyszenia Papierników Polskich (SPP), Stowarzyszenia Producentów Płyt Drewnopochodnych w Polsce (SPPDwP), Polskiego Komitetu Narodowego EPAL (PKN EPAL), Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli (OIGPM), Związku Polskie Okna i Drzwi (POiD), Stowarzyszenia Przemysłu Tartacznego (SPT), Zespołu Roboczego przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz firm, największych odbiorców drewna z PGL LP, prosimy o wstrzymanie procedur sprzedaży drewna na II półrocze 2023 roku, wynikających z harmonogramu sprzedaży drewna opublikowanego w komunikacie Dyrektora Generalnego PGL LP w dniu 6 marca br. Prosimy o przesunięcie rozpoczęcia procedur sprzedaży drewna na początek maja.

Sytuacja związana z popytem na nasze wyroby zmienia się obecnie bardzo dynamicznie. Zmiana terminu procedur sprzedaży drewna pozwoli nam na lepsze dostosowanie zakupów do bardzo szybko zmieniających się uwarunkowań gospodarczych.

Prosimy o spotkanie w tej sprawie, w jak najszybszym terminie, abyśmy mogli przedstawić Państwu obecną sytuację rynkową.

Kryzys jakiego obecnie doświadczamy, to dla wielu firm prawdziwa walka o przetrwanie. Nienotowane spadki zamówień, zwolnienia, ograniczanie produkcji, wysokie ceny surowca dotknął wszystkie branże przemysłu meblowego od producentów mebli, płyt, papieru po tartaki, producentów palet. Nie jesteśmy w stanie dziś zdecydować w jakiej cenie i jakie drewno kupimy do produkcji w okresie od lipcu do grudnia br.

Bardzo prosimy o uwzględnienie naszych postulatów, które w tak trudnym czasie pozwolą naszym firmom na lepsze dostosowanie się do uwarunkowań rynkowych.

~ źródło: PIGPD