Pomimo nałożonych we Włoszech ograniczeń związanych z pandemią, podobnie jak na innych rynkach, SCM nigdy nie przestała współpracować z firmami partnerskimi, siecią sprzedaży i filiami operacyjnymi na całym świecie. W rzeczywistości, w myśl zasady „Nigdy nie będziesz pracować sam” firma kontynuowała pracę, nadal rozwijając wszystkie działania wsparcia zdalnego, szkolenia i serwisu.
Z Rimini, gdzie swoją główną siedzibę ma SCM Group, dotarła wiadomość, że firma ta, w maju, wznowiła produkcję i funkcjonowanie innych działów wspomagających klientów. Odbywa się to oczywiście z pełnym poszanowaniem restrykcyjnych przepisów sanitarnych. Wytyczne te zostały zawarte w nowym dekrecie premiera dotyczącym „Fazy 2” przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19. Ponowne otwarcie działów produkcyjnych odbywa się także zgodnie ze strategicznym planem stopniowego restartu, w koordynacji z dostawami dla łańcucha produkcyjnego. Tak więc już od ubiegłego miesiąca SCM Group jest w pełni zaangażowana w poprawę poziomu usług świadczonych swoim klientom, gwarantując przy tym, że otrzymają oni kompleksowe wsparcie mające na celu optymalizację procesów produkcyjnych i rozwój ich działalności.
Jesteśmy blisko nawet z daleka
Pomimo nałożonych we Włoszech ograniczeń związanych z pandemią, podobnie jak na innych rynkach, SCM nigdy nie przestała współpracować z firmami partnerskimi, siecią sprzedaży i filiami operacyjnymi na całym świecie. W rzeczywistości, w myśl zasady „Nigdy nie będziesz pracować sam” firma kontynuowała pracę, nadal rozwijając wszystkie działania wsparcia zdalnego, szkolenia i serwisu. Było to możliwe dzięki ukierunkowanej strategii cyfrowej pozwalającej na bycie w stałym kontakcie ze wszystkimi firmami sektora drzewnego. Mając na uwadze wspomnianą wyżej zasadę wszelkiego rodzaju spotkania, konferencje, pokazy praktyczne czy kursy on-line zostały rozszerzone dla każdego zakresu działalności na szeroką skalę technologii oferowanych przez włoską Grupę. Śmiało można powiedzieć, że jest to działalność unikalna na poziomie międzynarodowym.
Wracając do wspierających rozwiązań cyfrowych warto zwrócić uwagę na platformę „Maestro connect”. Daje ona natychmiastowy dostęp do szerokiej gamy usług cyfrowych umożliwiających firmom z branży drzewnej wsparcie zespołu SCM w kwestii optymalizacji wszystkich działań serwisowych i konserwacyjnych. Natomiast „Smartech” to usługa rzeczywistości rozszerzonej obejmująca funkcje wideo z łącznością bezprzewodową. Aplikacja ta pozwala specjalistom SCM diagnozować i rozwiązywać problemy w czasie rzeczywistym, za pomocą przenośnego komputera i odpowiedniego oprogramowania zarządzającego. Dwukierunkowa komunikacja z interaktywnym udostępnianiem danych pozostawia swobodę ruchów operatora. Ponadto, dzięki platformie „e-Campus” firma SCM dodatkowo rozszerzyła swą działalność szkoleniową, oferując kursy online, samouczki wideo i seminaria internetowe o najbardziej interesujące zagadnienia związane z obróbką drewna. Jest ona skierowane do techników pracujących w filiach SCM Group, dealerów i klientów na całym świecie.
~Tomasz Bogacki