Sprzedawanie i kupowanie produktów w Internecie

Sprzedawanie i kupowanie produktów w Internecie

Platforma MerXu.com pozwala na bezpośredni kontakt firm za pomocą komunikatora, gdzie strony mogą ze sobą negocjować i ustalać wszystkie warunki realizowanych transakcji, i to właśnie wyróżnia merXu wśród innych serwisów, które najczęściej nie pozwalają na bezpośredni kontakt kupującego ze sprzedającym.

W jakimś stopniu MerXu.com podobne jest do takich serwisów, jak eBay czy Allegro, ponieważ podobnie jak one łączy sprzedających z kupującymi. Ale jest platformą, która umożliwia wyłącznie firmom sprzedawanie i kupowanie produktów w Internecie. Konsumenci indywidualni nie mogą korzystać z merXu.

– Firmy mają możliwość kupowania produktów od zweryfikowanych dostawców, negocjując ceny i ustalając warunki transakcji bezpośrednio z wybranymi dostawcami – wyjaśnia Tomasz Nowak, współzałożyciel i dyrektor operacyjny platformy merXu. – Platforma pozwala na bezpośredni kontakt za pomocą komunikatora, gdzie strony mogą ze sobą negocjować i ustalać wszystkie warunki realizowanych transakcji. To właśnie wyróżnia merXu od innych serwisów, które najczęściej nie pozwalają na bezpośredni kontakt kupującego ze sprzedającym. Zdecydowaliśmy się na tę formę, ponieważ naszym zdaniem handel między firmami ma charakter relacyjny i jest bardziej złożony niż transakcje konsumenckie.

Rozwijanie sprzedaży na rynkach międzynarodowych

MerXu.com jest internetową platformą międzynarodową dla firm z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, działających w sektorze B2B –  zarówno dla małych i średnich przedsiębiorstw, jak i dużych podmiotów. Nie ogranicza się więc tylko do rynku polskiego. Dzięki temu firmom, które sprzedają, merXu daje szanse rozwijania sprzedaży na rynkach międzynarodowych, bez ponoszenia znaczących inwestycji i podejmowania ryzyka związanego z wejściem na nowe rynki. Komunikator merXu umożliwia transakcję w lokalnych językach. Dlatego kupujący z Czech czy Słowacji może z łatwością rozmawiać ze sprzedającym z Polski czy Estonii w swoim własnym języku. Firmy, które kupują dzięki merXu, poprawiają swoje procesy zakupowe poprzez lepszą dostępność oferowanych produktów, możliwość negocjacji cen czy przede wszystkim robienie zakupów w jednym miejscu. MerXu.com oferuje też możliwość składania zapytań ofertowych. Jeśli kupujący szuka dostawcy jakichś niestandardowych produktów, może w prosty sposób złożyć zapytanie ofertowe, które trafia do zarejestrowanych na merXu dostawców.

Wsparcie przedsiębiorstw w ich cyfrowej transformacji

– Platforma handlowa tworzy bezpieczne środowisko biznesowe, łączące zweryfikowanych kupujących i sprzedających, umożliwiając im realizowanie transakcji bezpośrednich lub poprzez zapytania ofertowe – mówi Tomasz Nowak. – Naszym celem jest wsparcie przedsiębiorstw w ich cyfrowej transformacji, dzięki dostarczeniu kompleksowego narzędzia do internetowego handlu B2B w skali krajowej i międzynarodowej. Aktualnie platforma gromadzi kupujących i sprzedających z krajów Unii Europejskiej: Polski, Czech, Słowacji, Litwy i Estonii. W kolejnych miesiącach MerXu.com będzie dostępne w Rumunii, na Węgrzech, Łotwie i na terenie Niemiec.

Koncentruje się głównie na kategoriach przemysłowych, takich jak budownictwo, narzędzia, elektrotechnika i oświetlenie, instalacje grzewcze, wentylacyjne, chemia, maszyny, HoReCa. Powstała na fundamentach wiedzy i doświadczenia zespołu menedżerów, którzy przez kilkanaście lat z sukcesami rozwijali rynek e-commerce w Polsce i innych krajach regionu. Trzon firmy tworzą Przemysław Budkowski, Tomasz Nowak, Piotr Nowjalis, Sebastian Pietrowski oraz Václav Liška.

Szansa dla mniejszych dostawców

Co wyróżnia merXu na tle innych platform internetowych, świadczących usługi B2B? Otóż dzięki tej platformie także mniejsi dostawcy mają możliwość włączenia się do realizacji większych projektów.

– Jest ona również odpowiedzią na ciągły wzrost handlu e-commerce B2B, który na koniec zeszłego roku wyniósł ok. 447 mld zł i wzrósł o około 30 proc. w stosunku do ubiegłego roku – mówi dyrektor operacyjny. – Dodajmy do tego również branże przemysłowe, w których procesy nie są jeszcze zdigitalizowane, a którym wychodzi naprzeciw merXu.

Rozwój w kanale online

W jaki sposób platforma łączy producentów i usługodawców z odbiorcami? Po pierwsze, platforma skupia producentów i dystrybutorów, którzy za pomocą merXu chcą rozwijać swoją sprzedaż B2B w kanale online. Oferowane przez nich produkty zawierają informacje o parametrach technicznych, cenie, warunkach dostawy. Sprzedający może wskazać kraje, w których chce być obecny i określić cenę w walucie lokalnej.

Zarówno firmy, które chcą sprzedawać, jak też firmy, które chcą kupować, są weryfikowane przez merXu.

– Już dzisiaj na merXu kupujący znajdą ponad 1,5 mln ofert, więc jest w czym wybierać – mówi Tomasz Nowak. – Ta szeroka oferta powoduje, że firmy chętnie odwiedzają merXu, mając szansę na korzystne zaopatrzenie. Do firm kupujących należą zarówno hurtownie, jak i różnego rodzaju firmy usługowe. Kupujący mogą poprosić sprzedającego o wycenę i korzystając z komunikatora, zacząć bezpośrednią rozmowę ze swoim potencjalnym kontrahentem. Pisząc do swojego potencjalnego dostawcy, mogą mu zadać szereg pytań dotyczących dostępności produktu, ostatecznej ceny czy warunków dostawy.

Korzystanie jest bezpłatne

Za pomocą komunikatora odbywają się negocjacje i ustalenie ostatecznej formy transakcji. Obecnie korzystanie z merXu jest bezpłatne dla sprzedających i kupujących, co tym bardziej wpływa na atrakcyjność platformy merXu.  Nasuwa się pytanie, w jaki sposób merXu weryfikuje oferty i zabezpiecza klientów przed nieuczciwymi podmiotami?

– Przede wszystkim starannie weryfikujemy firmy – odpowiada Tomasz Nowak. – Pierwszym krokiem tej weryfikacji jest sprawdzenie, czy dany podmiot rzeczywiście istnieje i czy jest aktywną firmą. MerXu.com dostarcza swoim użytkownikom dostęp do 10 raportów miesięcznie, które opisują wiarygodność finansową danego podmiotu. Na przykład, kiedy sprzedający wchodzi w interakcję z kupującym, który chce zamówić jakieś produkty, ale wymaga odroczonego terminu płatności, zdecydowanie warto zweryfikować aktualną sytuację finansową kupującego. Temu właśnie służą raporty, które dostarczamy użytkownikom merXu. Raporty są dostępne w Czechach, Estonii, na Słowacji, a także w Polsce. Już niebawem wprowadzimy dodatkowe narzędzia użytkowników platformy.

Centrum zaopatrzenia firm z branż meblarskich i drzewnych

Dzisiaj merXu oferuje blisko dwa miliony produktów, które są istotne dla różnych kategorii przedsiębiorstw. Większość firm może się więc zaopatrywać kompleksowo na merXu w narzędzia, elementy złączne, okucia i mocowania  BHP. – MerXu.com może stać się z łatwością centrum zaopatrzenia firm z branż meblarskich i drzewnych – przekonuje dyrektor operacyjny. – Kupujący mając dostęp do wielu nowych dostawców, mogą weryfikować ceny swoich dotychczasowych kontrahentów. Natomiast sprzedający, producenci i dystrybutorzy mają szansę dotrzeć do nowych klientów na rynkach lokalnych i zagranicznych. Szczególnie Niemcy wydają się bardzo atrakcyjnym kierunkiem dla wielu polskich przedsiębiorców. Korzystanie z merXu pozwala na podejmowanie działań handlowych na nowych rynkach, bez ponoszenia znaczących inwestycji.
MerXu.com tłumaczy na lokalne języki oferty sprzedających, prowadzi intensywne działania marketingowe i rozwija funkcjonalności platformy. Dzięki temu kupowanie na merXu jest łatwe i tanie. Platforma oferuje także wiele działań promocyjnych, dzięki którym kupujący mogą znacznie zaoszczędzić na zakupach robionych na merXu.

~artykuł sponsorowany