Facebook ma wachlarz funkcji, z których postanowiono skorzystać również w celach szkoleniowych.
Wspieranie edukacji młodzieży w szkołach branżowych w zawodzie monter stolarki budowlanej to jeden z ważnych fundamentów kampanii „DOBRY MONTAŻ”, którą prowadzi Związek Polskie Okna i Drzwi wraz z partnerami.
Z uwagi na obecną sytuację w kraju te działania przeniosły się w dużej mierze do środowiska online. Na Facebooku zainaugurowana została grupa dla przyszłych monterów stolarki budowlanej – „Porozmawiajmy o dobrym montażu”, z myślą o ich przyszłości zawodowej na rynku. Pierwsze spotkanie pod koniec kwietnia poświęcono szkleniu okien.
– W trosce o rozwój branży stolarki budowlanej opłaca się budować klimat, który sprzyja edukacji młodzieży, przygotowującej się do wykonywania zawodu montera – tłumaczy Augustyn Zioło, doradca ds. szkoleń i nauki zawodu Związku POiD. – To bardzo pożądany fach na rynku, który pozostaje wciąż deficytowy. Związek POiD zainicjował wyjątkowy, nowoczesny projekt dla uczniów ze szkół branżowych, wykorzystujący potencjał grup dyskusyjnych na Facebooku. Ma on cały wachlarz funkcji, z których można skorzystać również w celach szkoleniowych.
Za pomocą tego kanału, uwielbianego przez młodzież, można trafić do uczniów z przekazem dużo łatwiej niż w sposób tradycyjny. Forma interakcji online jest bowiem preferowana w tej grupie wiekowej. W dodatku z uwagi na epidemię koronawirusa i związane z nią zamknięcie szkół, to jedyna możliwa metoda na dostarczenie przyszłym monterom stolarki wartościowych, eksperckich treści. Mam nadzieję, że stworzona grupa „Porozmawiajmy o dobrym montażu” stanie się skarbnicą fachowej wiedzy o metodach prawidłowej instalacji stolarki budowlanej i będzie wyśmienicie służyć jej uczestnikom.
W grupie, która liczy już prawie 90 członków, swoją wiedzą z uczniami oraz nauczycielami – zarówno teoretyczną, jak i praktyczną – będą dzielić się eksperci Związku, doradcy techniczni firm partnerów inicjatywy, a także ambasadorzy kampanii. W ramach tej społeczności pierwszy webinar o technice szklenia okien poprowadził Tadeusz Romański. Składał się on z dwóch części: teoretycznej oraz praktycznej. Wzięło w nim udział niemal 60 osób, które z pełnym zaangażowaniem uczestniczyły w szkoleniu. W najbliższym czasie przewidziane są kolejne aktywności, zapowiadane przez firmy Fakro, Hörmann, Klimas Wkręt-
-met, Krispol, Porta KMI Poland, Proline i Soudal. Kampanię, w charakterze jej ambasadorów, wspierają profesjonalni monterzy oraz przedstawiciele Instytutu Techniki Budowlanej i Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy.
~bej