Trzy bloki prezentacji w formie webinaryjnej

Trzy bloki prezentacji w formie webinaryjnej

Celem jest przybliżenie budownictwa drewnianego przyszłym inwestorom, zamierzającym zbudować dom. 

Obostrzenia pandemiczne uniemożliwiają zorganizowanie przez Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej, Stowarzyszenie Dom Drewniany oraz Koło Naukowe Technologii i Organizacji Budowy „KOBRa” III edycji Otwartych Dni Drewna ma dziedzińcu Fahrenheita przy gmachu głównym uczelni, jak to miało miejsce w marcu 2019 roku. Dlatego, tak jak ubiegłoroczna edycja, odbędzie się ona 27 maja online.

– W planach są trzy bloki prezentacyjne w formie webinaryjnej, zapewniającej dobrą jakość i brak opóźnień przekazu – informuje dr inż. Marcin Szczepański, przygotowujący przedsięwzięcie. – Pierwszy blok prezentacji rozpocznie się o godz. 9.00, a następne o godz. 12.00 i 15.00 Zapisy przyjmowane są na każdy blok w osobnym linku. Osoby zapisane na wydarzenie po każdej z prezentacji będą mogły przekazywać pytania, które osobiście lub poprzez moderatora zadadzą prelegentowi.  

– Celem spotkania – mówi Wojciech Nitka, prezes SDD – jest promowanie budownictwa drewnianego, jako budownictwa ekologicznego i energooszczędnego oraz przybliżenie budownictwa drewnianego nie tylko kadrze technicznej i inżynierskiej, na co dzień związanej z budownictwem tradycyjnym, ale również przyszłym inwestorom prywatnym, zamierzającym zbudować dom dla siebie i swojej rodziny.

O prefabrykacji obiektów użyteczności publicznej będzie mówił Tomasz Balcerowski, prezes Grupy EKOINBUD, o ESSVE – innowacje dla budownictwa drewnianego – Tomasz Zajączkowski, o izolacyjności ogniowej i akustycznej – Jarosław Kijak z Fermacell, o właściwościach fizycznych wełny celulozowej w budynkach szkieletowych – Cyprian Podlaszewski z firmy TERMEX, o bezpieczeństwie  pożarowym budynków w szkielecie drewnianym –  Piotr Wereski z Saint-Gobain, o wilgotności drewna konstrukcyjnego – Andrzej Noskowiak z ITD, a o izolacyjności cieplnej domów z drewna – Wojciech Nitka.

Patronem medialnym przedsięwzięcia są Gazeta Przemysłu Drzewnego oraz drewno.pl a także lokalne media. Partnerem głównym jest marka Saint Gobain, a wspierającym Łukasiewicz-Instytut Technologii Drewna w Poznaniu.

~uf